Версія сайту для людей з вадами зору

 

Структурні підрозділи райдержадміністрації

 

 

Роз'яснення та консультації з найбільш актуальних питань,
які порушують громадяни у зверненнях

 

 

Консультує Міністр юстиції:

Запитання до міністра:

Доброго дня, пане Міністре. Ми чекаємо через 6 місяців на первістка. Просимо Вас детально пояснити процедуру реєстрації. Бо від батьків допомоги не багато – все з їхнього часу змінилося, а друзі всі говорять по-різному. Дякую.

Тоня Симоненко

Що потрібно зробити після народження дитини?

Батьки зобов’язані не пізніше 1 місяця від дня пологів зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання одного з батьків або за місцем народження дитини.

Заявниками можуть бути як батьки дитини, так й інші особи. Присутність обох батьків є обов’язковою, якщо батьки мають різні прізвища.

Державна реєстрація проводиться з одночасним визначенням походження дитини та присвоєнням їй імені, прізвища та по батькові.

Як визначається походження дитини?

Походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров'я про народження нею дитини.

Походження дитини від батька визначається на підставі свідоцтва про шлюб, якщо на час народження дитини мати перебувала з ним у шлюбі.

Якщо батьки не перебувають у шлюбі, походження дитини від батька визначається за письмовою заявою матері та батька дитини про визнання батьківства або за рішенням суду.

При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків або відповідного рішення суду, запис про батька провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім'я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

Які документи потрібні для реєстрації народження?

Одночасно із заявою про державну реєстрацію народження (усною або письмовою) для проведення державної реєстрації народження дитини подається:

- паспорт заявника, якщо заявниками є не батьки;

- документ, який підтверджує факт народження – медичний документ, виданий закладом охорони здоров'я;

- паспорти батьків або одного з них;

- документ, що підтверджує походження дитини від батька (свідоцтво про шлюб або спільна заява матері та батька дитини, або заява матері); 

- за відсутності документа закладу охорони здоров’я або медичної консультативної комісії, підставою для реєстрації народження є рішення суду про встановлення факту народження.

Як визначитися з ім’ям, прізвищем та по батькові дитини?

При державній реєстрації народження дитині присвоюється прізвище, ім’я та по батькові, які індивідуалізують особу, виділяють її з-поміж інших.

Прізвище дитини визначається за прізвищем батьків. Якщо мати й батько мають різні прізвища, прізвище дитини визначається за їхньою згодою. Батьки, які мають різні прізвища, можуть присвоїти дитині подвійне прізвище. Спір між батьками щодо прізвища дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

Ім’я дитини визначається за згодою батьків. Ім’я дитини, народженої жінкою, яка не перебуває у шлюбі, визначається матір’ю дитини. Дитині може бути дано не більше двох імен, якщо інше не випливає зі звичаю національної меншини, до якої належать мати або батько. Спір між батьками щодо імені дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

По батькові присвоюється за власним іменем батька. Якщо батько має подвійне ім’я, то по батькові дитині присвоюється за одним із них. На прохання батьків по батькові може також утворюватися згідно з національними традиціями або не присвоюватися взагалі.

Якщо батьківство дитини не визнано, по батькові визначається за іменем особи, яку мати дитини назвала її батьком.

Де працює послуга з прийому документів для реєстрації у пологових?

З метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг, в усіх регіонах України надається послуга щодо прийому документів для державної реєстрації народження та видачі відповідного свідоцтва безпосередньо в пологових будинках. Загалом у 477 медичних установах. За 2016-2017 роки цією послугою скористалися 238 166 громадян.

Інформація про пологові будинки, в яких можна отримати свідоцтво про народження дитини, розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції (https://minjust.gov.ua).

Чи є покарання для батьків, які несвоєчасно зареєстрували дитину?

Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини в державних органах державної реєстрації актів цивільного стану тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 51 грн).

Опубліковано: 08 листопада 2018 року

 

Порядок зарахування до страхового стажу періоду здійснення фізичною особою

підприємницької діяльності

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон) за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку – на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Підпунктом 2 пункту 2.1 «Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.12.2005 року за № 1566/11846», визначено, що період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності, крім осіб, які здійснювали підприємницьку діяльність за спрощеною системою оподаткування, з 01 липня 2000 року підтверджується довідкою із бази даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування за інформацією відділу персоніфікованого обліку. Період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування до 01 січня 2004 року підтверджується спеціальним торговим патентом, або свідоцтвом про сплату єдиного податку, або патентом про сплату фіксованого розміру прибуткового податку з громадян, або довідкою про сплату страхових внесків, а з 01 січня 2004 року – довідкою з бази даних реєстру застрахованих осіб за інформацією відділу персоніфікованого обліку.

Згідно з пунктом 3-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону, до страхового стажу для визначення права на призначення пенсії (не для визначення її розміру) згідно зі статтею 26 цього Закону включається, зокрема, ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку: з 01 січня 1998 року по 30 червня 2000 року включно, що підтверджуються довідкою про реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності; з 01 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року включно, за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від сплаченого розміру (крім випадків звільнення від сплати єдиного внеску).

О. Романченко, заступник начальника

головного управління Пенсійного фонду України

в Кіровоградській області

Опубліковано: 06 листопада 2018 року

 

Обов’язкова сплата єдиного соціального внеску – одна з вимог для оформлення субсидії

Згідно внесених змін до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 №329), однією з вимог для оформлення житлової субсидії є обов’язкова сплата працездатними особами єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.

Застраховані особи, в тому числі фізичні особи – підприємці, можуть отримати інформацію про сплачені суми єдиного внеску в найближчому управлінні Пенсійного фонду України. Для цього потрібно пред’явити паспорт (інший документ, що засвідчує особу), документ, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта або свідоцтва про загальнообов’язкове соціальне страхування, та отримати довідку за формою ОК-5 (ОК-7).

Якщо особа не була застрахована в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (у період січень-червень), то така особа має можливість укласти договір про добровільну участь, в тому числі із одноразовою сплатою єдиного внеску за попередні періоди. Такий договір укладається в органах Державної фіскальної служби за заявою особи, що бажає сплачувати єдиний внесок добровільно. Сума одноразово сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, помножений на коефіцієнт 2:

3723 грн. х 22% х 2 = 1638,12 грн.

Якщо за застраховану особу не сплачено єдиний внесок, то особа має право вимагати від страхувальника сплати страхових внесків, у тому числі в судовому порядку (п.3 ч.1 ст.16 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»). Фізичні особи – підприємці, які мають заборгованість зі сплати єдиного внеску, повинні погасити таку заборгованість на рахунки відповідних органів Державної фіскальної служби.

Нагадуємо про можливість отримання інформації про сплату єдиного внеску дистанційно: через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або шляхом отримання СМС-повідомлень.

Марія Коротка, заступник начальника управління –

начальник відділу забезпечення наповнення бюджету

фінансово-економічного управління головного управління

Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.

Опубліковано: 06 листопада 2018 року

 

Управління соціального захисту населення інформує

17 жовтня 2018 року Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 841 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка вносить зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848(у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 року № 329). Дана постанова застосовується з 01 жовтня 2018 року.

Зміни до порядку надання субсидії з жовтня 2018 року

Стосовно терміну, на який призначається субсидія

Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг тепер призначатиметься з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону (30 квітня) і розраховуватиметься окремо на неопалювальний та опалювальний сезони (така норма діяла до 01.05.2018).

Всім домогосподарствам, яким субсидія була призначена на неопалювальний сезон 2018 року, у тому числі без визначення її розміру, продовжується термін дії субсидії до кінця опалювального сезону, і проводиться розрахунок розміру субсидії на опалювальний сезон без повторного звернення.

При цьому, враховуючи, що це не призначення субсидії на новий термін, а розрахунок розміру субсидії на опалювальний сезон, не визначається право на її отримання, зокрема з урахуванням наявності простроченої заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.

Розрахунок розміру субсидії на опалювальний сезон таким домогосподарствам проводиться на підставі доходів за І-ІІ квартали поточного року та інформації надавачів послуг про вартість послуг за встановленими соціальними нормативами споживання послуг в опалювальний сезон. Склад домогосподарства та перелік послуг залишається таким як і при призначенні субсидії в неопалювальний сезон, за винятком випадків коли громадянин поінформував про відповідні зміни.

Стосовно призначення субсидії домогосподарствам з великою площею житла

З 1 жовтня 2018 року при визначенні права на отримання субсидії враховується не загальна площа житлового приміщення, а опалювальна.

Субсидія не призначається, якщо опалювана площа житлового приміщення перевищує 120 кв. метрів для квартир у багатоквартирному будинку, 200 кв. метрів для індивідуальних будинків. При цьому ця норма не поширюватиметься і на багатодітних сімей.

Стосовно не призначення субсидії за наявності заборгованості зі сплати аліментів

Змінами передбачено, що субсидія не може бути призначена (у т. ч. за рішенням комісії) у випадку, коли у складі домогосподарства або у складі сім'ї члена домогосподарства є особи, які за даними Єдиного реєстру боржників мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад З місяці (крім осіб, які є алко- або наркозалежними, що підтверджується довідкою від лікаря).

Стосовно обрахування сукупного доходу

Постановою № 841 уточнено, що для розрахунку житлової субсидії враховуються нараховані доходи членів домогосподарства. При цьому, як і раніше, розмір заробітної плати враховується після сплати податку на доходи фізичних осіб.

Перелік доходів, які враховуються під час призначення житлової субсидії доповнено грошовими переказами, отриманими із-за кордону (на підставі задекларованих сум), а які не враховуються, - сплаченими аліментами (за умови документального підтвердження фактичної сплати) та спеціальною бюджетною дотацією за вирощування молодняка великої рогатої худоби.

Також визначено, що розрахунок середньомісячного доходу для осіб, які отримували хоча б один із таких видів доходу, як стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомогу по догляду за особами з інвалідністю І і II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, здійснюється шляхом ділення загальної суми сукупного доходу за період, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, на кількість місяців, у яких отримано цей дохід. Уточнено, що у разі призначення житлової субсидії з початку опалювального сезону доходи у вигляді пенсії враховуються в розмірі нарахованої пенсії за останній місяць попереднього неопалювального сезону (вересень), а у разі призначення житлової субсидії з початку неопалювального сезону доходи у вигляді пенсії враховуються в розмірі нарахованої пенсії за останній місяць попереднього опалювального сезону (квітень).

Окрім того, змінено порядок розрахунку сукупного доходу для осіб, які у періоді, за який враховуються доходи, отримували допомогу по безробіттю.

Якщо у них середньомісячний сукупний дохід менше мінімальної заробітної плати, за кожний місяць отримання допомоги у розмірі, меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, враховується дохід у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи; за кожний місяць отримання допомоги у розмірі, більшому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - фактично отримані доходи; за кожний місяць, у якому відсутні доходи, - дохід у сумі трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи.

Звертаємо увагу, що крім того, враховуються інші види доходів, які отримала безробітна особа протягом періоду, за який враховуються доходи.

Стосовно призначення субсидії особам, що перебували за кордоном

З метою урегулювання питання призначення субсидії домогосподарству, до складу якого входять заробітчани, що перебувають за кордоном понад 2 місяці протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, надано можливість комісіям приймати рішення щодо призначення субсидії, якщо такими особами підтверджено легалізованими в Україні документами набуття страхового стажу в інших країнах, з якими укладено договори про соціальне забезпечення.

Стосовно нормативного врегулювання окремих питань

Нормативно врегульоване питання призначення субсидії офіційно працевлаштованим особам, за яких роботодавцем на сплачено ЄСВ (субсидія їм призначатиметься на загальних підставах за умови підтвердження заборгованості роботодавця із виплати заробітної плати та сплати ЄСВ).

Визначено, що заява і декларація не можуть бути розглянуті, коли до них не внесено у повному обсязі всі передбачені формами дані.

Надано комісії право приймати рішення про призначення житлової субсидії у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім'ї особи із складу домогосподарства доходи, які враховуються під час призначення субсидії, є такими, що зазначені в абзацах другому - четвертому підпункту 3 пункту Положення, і такі особи або інші члени домогосподарства надають соціальні послуги, перебувають у місцях позбавлення волі, перебувають у складних життєвих обставинах, викликаних тривалою хворобою, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров'я, є алко- або наркозалежними, що підтверджується довідкою від лікаря.

При цьому звертаємо увагу, що початкову стадію алко- і наркозалежності людини може діагностувати будь-який лікар.

Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії

Постановою надано право отримувачам субсидії не платити обов'язкову частку плати за послуги, якщо вартість спожитих послуг менше неї. У такому разі громадяни сплачують фактичну вартість спожитих послуг.

Опубліковано: 31 жовтня 2018 року

 

Керівник юстиції Кіровоградщини пояснив кропивничанам, як вберегтися від торговців людьми за кордоном

За період української незалежності понад 230 000 українців постраждали від торгівлі людьми, згідно досліджень Міжнародної організації з міграції.

Про це повідомив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул і підготував кілька порад для заробітчан щодо того, як уникнути пастки й не потрапити до рук злочинців.

1. За жодних умов нікому не віддавайте свій паспорт, навіть якщо документ вимагають потенційні роботодавці.

2. Не користуйтеся послугами незнайомих осіб під час оформлення документів для виїзду за кордон.

3. Обов’язково залиште інформацію про місце свого перебування за кордоном рідним.

4. Переконайтеся, що фірма, яка пропонує роботу, має ліцензію на працевлаштування українських громадян за кордоном.

5. Після приїзду в країну, у якій плануєте працювати, зареєструйтесь в посольстві України.

6. Збережіть контактні телефони неурядових організацій, які надають допомогу особам, які опинилися в скрутному становищі та протидіють торгівлі людьми.  Також зверніться за підтримкою до організацій української діаспори та місцевих правоохоронних органів.

 

Контактні номери телефонів державних організацій, які консультують з питань протидії торгівлі людьми:

1. Національна безкоштовна лінія з протидії торгівлі людьми (0 800 505 501 – безкоштовно зі стаціонарних телефонів у межах України; 527 безкоштовно з мобільних в межах України; 527.org.uaелектронні консультації).

2. Урядова гаряча лінія (1545).

3. Call-центр Нацполіції України (0 800 500 202).

Опубліковано: 02 серпня 2018 року

 

Консультує Міністр юстиції: як виїхати з дитиною за кордон

Як змінилися норми щодо тимчасового виїзду дитини за кордон з наявності боргу зі сплати аліментів?

Безперешкодно тимчасово поїхати з дитиною в іншу країну тому з батьків, який проживає з дитиною, можна буде, якщо інший з батьків, має заборгованість з аліментів 4 місяці. А для дітей з інвалідністю та тяжко хворих дітей – цей строк скорочено до 3 місяців.

Ці норми стосуються усіх поїздок, навіть тих, тривалість яких перевищує 1 місяць.

Для виїзду за межі країни необхідно мати рішення суду або органу опіки про визначення місця проживання дитини; документ, що підтверджує мету виїзду за кордон. Окрім цього, потрібно взяти в місцевому органі державної виконавчої служби Мін’юсту або у приватного виконавця довідку про наявність заборгованості за 4 місяці, а в разі наявності інвалідності або тяжких захворювань у дитини – за 3 місяці, і під час перетину кордону пред’явити ці документи співробітникам прикордонної служби.

Якщо йдеться про виїзд з хворою дитиною, а борг становить рівно 3 місяці, необхідно також пред’явити документи, які підтверджують інвалідність або тяжке захворювання дитини.

 

Чи можна виїхати без дозволу другого з батьків, коли немає боргу зі сплати аліментів?

Формуючи другий пакет законів, ми передбачили можливість для батьків та матерів, які проживають з дитиною, безперешкодно виїхати з дитиною за кордон строком до 1 місяця для відпочинку, лікування, змагань чи навчання тощо.

Більше того, ми урівняли в правах обох батьків. З дитиною може виїхати як той з батьків, з ким живе малюк, так і той, хто живе окремо.

 

Як вивезти дитину за кордон тому з батьків, хто проживає з дитиною строком до 1  місяця?

Вивезти дитину може лише матір чи батько, яка не перешкоджає другому з батьків бачитися з малюком і брати участь у вихованні свого сина чи доньки. За виконання цієї умови достатньо поінформувати рекомендованим листом другого з батьків про тимчасовий виїзд дитини, якщо його місце проживання відомо. У листі має бути вказана мета поїздки, куди їде дитина, а також на скільки покидає територію України.

Під час перетину кордону України прикордоннику необхідно пред’явити рішення суду або органу опіки про визначення місця проживання дитини та документи, які підтверджують мету виїзду та строк перебування за кордоном.

 

Як вивезти дитину за кордон тому з батьків, хто проживає окремо від дитини?

Для того, щоб скористатися правом поїздки з малюком за кордон той з батьків, який проживає окремо від дитини, повинен належно виконувати батьківські обов'язки і, що найголовніше, не мати заборгованості зі сплати аліментів.

Також слід рекомендованим листом надіслати відповідне звернення про отримання згоди до того з батьків, з ким дитина проживає. Якщо нотаріально посвідчену згоду не надано впродовж 10 днів з моменту, коли ви отримали відмітку про вручення повідомлення, можете сміливо йти до суду. За скороченою процедурою суддя має розглянути вашу заяву та надати дозвіл на виїзд дитини за кордон без згоди другого з батьків.

Під час виїзду з України прикордонникам треба буде показати нотаріально посвідчену згоду другого з батьків на вивезення дитини або відповідне рішення суду.

Хочу наголосити, що повернутися в Україну треба до завершення строку, який вказаний у нотаріально посвідченій згоді або визначений у рішенні суду.

 

Яке покарання за порушення строку вивезення дитини?

Аби збалансувати права й обов’язки батьків, ми встановили реальну відповідальність для порушників.

За умисне порушення місячного строку встановлена адміністративна відповідальність - штраф від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів, а це від 1700 до 3400 гривень.

Окрім цього, такі батько чи матір втратять на рік право виїзду за кордон з дитиною, крім випадку, коли є нотаріально посвідчена згода на виїзд дитини другого з батьків.

Завдяки другому пакету законодавчих ініціатив #ЧужихДітейНеБуває діти матимуть можливість виїхати за кордон для подорожей, лікування, спортивних змагань та навчання. Ще раз хочу подякувати всім, хто підтримував нашу команду на цьому шляху!

 

Куди звертитися за більш детальними консультаціями?

Оскільки кожна конкретна справа вимагає індивідуального підходу та ознайомлення з  документами, зверніться до одного з бюро чи центрів безоплатної правової допомоги Міністерства юстиції. Взнати адресу найближчого можна за телефоном гарячої лінії 0(800) 213-103.

Опубліковано: 02 серпня 2018 року

 

Консультує Міністр юстиції: як збільшити розмір аліментів на дитину?

На початку липня ми домоглися прийняття в цілому другого пакету законів у рамках проекту Мін’юсту #ЧужихДітейНеБуває. Прийняті зміни покликані захистити економічні права найменших українців та убезпечити їх від можливого економічного насильства з боку дорослих. Нагадаю: Закон вступить в силу через 30 днів після його підписанням Президентом.

Одна з проблем, яка давно хвилювала батьків в усій Україні – маленький мінімальний обсяг аліментів. Це усього близько 900 гривень. Як ви добре розумієте, навіть прогодувати дитину за ці кошти неможливо. Про одяг, навчання, книги чи іграшки мова взагалі не йде.

Тому серед багатьох новацій, які ми представили на розгляд Парламенту, було збільшення мінімального розміру аліментів.

 

Який розмір аліментів запроваджується цим Законом? 

Відповідно до прийнятих змін, мінімальний гарантований розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Однак, ця сума може бути присуджена лише в тому випадку, коли у батька чи матері, які проживають окремо, не вистачає коштів для того, щоб платити більші аліменти.

Водночас, мінімальний рекомендований розмір аліментів на одну дитину прирівнюється до прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

Наразі це буде – 1559 грн для дитини до 6 років, і 1944 грн – для дітей від 6 до 18 років.

А з 1 грудня планується підняття відповідних сум до 1626 грн для дітей менше 6 років, і до 2027 грн для дітей 6 років і старших.

 

Яким чином здійснюватиметься контроль за цільовим витрачанням аліментів? 

Одне з важливих питань, які нам задавали як представники громадськості, так і депутати перед прийняттям другого пакету законів, стосувалося посилення контролю за використанням коштів.

Адже багато хто побоювався, що сплачені аліменти можуть використовуватися не на потреби дитини.

Відповідаю: орган опіки та піклування проводитиме регулярні інспекції одержувача аліментів. Порядок та періодичність таких інспекцій визначатиметься Мінсоцполітики.

На Мінсоцполітики покладено обов’язок прописати чітку процедуру таких перевірок.

Окрім того, за заявою платника аліментів, який не має заборгованості зі сплати аліментів, інспекції можуть проводитися позапланово, але не більше за один раз на три місяці.

Також у законі ми передбачили чималі санкції до того з батьків, котрий витрачає отримані кошти не на потреби дитини.

 

Коли почнуть діяти ці новації?

Закон набуде чинності через 30 днів після того, як його підпише Президент України. Ми сподіваємося, що це станеться найближчим часом. Тож вже до кінця літа ми почнемо запроваджувати затверджені зміни.

Хочу наголосити, що я вже провів селекторну нараду з нашими органи виконання судових рішень. Вже напрацьовано технологічні карти дій для виконавців. Наше завдання - до моменту початку дії Закону бути на 100% готовими до його повного запровадження.

Якщо у вас залишились питання, будь ласка, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.

Захищаймо права разом! 

Опубліковано: 30 липня 2018 року

 

БВПД протягом року надаватиметься одному клієнту не більше 6 разів

Парламент удосконалив деякі засади надання безоплатної правової допомоги шляхом внесення змін до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (далі – Закон). 

Так, згідно зі змінами до статті 14 Закону безоплатна вторинна правова допомога окремим суб’єктам права надаватиметься не більше 6 разів протягом бюджетного року та не більше ніж за шістьома дорученнями/наказами, виданими центрами БВПД, одночасно.

Окрім того, відтепер в окремих справах інтереси клієнтів у суді можуть представляти працівники системи надання БПД.

Йдеться про доповнення статті 21 Закону, де передбачено, що, крім адвокатів, центр може уповноважувати своїх фахівців надавати допомогу у спорах, що виникають, зокрема, з трудових відносин, спорах щодо захисту соціальних прав, малозначних спорах, щодо представництва малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена.

За словами директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олексія Бонюка, вкрай важливим є те, що зміни до Закону також уточнюють важливий аспект – порядок припинення надання БВПД.

«Часто ми стикалися із ситуацією, коли наш клієнт залучав іншого представника у справі, але при цьому законодавчо не було врегульовано питання припинення надання правової допомоги адвокатом чи представником центру. Так само, якщо людина оголошена у розшук у кримінальному провадженні, визнана безвісно відсутньою або оголошена померлою, тепер припиняється надання БВПД», - зазначив Олексій Бонюк.

Змінами до закону також доповнено перелік підстав та уточнено порядок заміни адвокатів або працівників центрів з надання БВПД, які надають таку допомогу.

Серед підстав можуть бути, зокрема, зміна підсудності провадження чи підслідності кримінального правопорушення, відмова адвоката (чи представника центру) від виконання доручення з підстав, передбачених законом, тощо. Крім того, неналежне виконання адвокатом своїх зобов’язань за умовами договору є підставою для його заміни та виключення з Реєстру адвокатів, які надають БВПД.

Зміни до законодавства у сфері надання безоплатної правової допомоги внесені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання».

Закон вступає в силу після публікації в офіційному виданні через 30 днів.

Опубліковано: 30 липня 2018 року

 

Консультує Міністр юстиції:

як одружитися за пришвидшеною процедурою?

Хто має право вступати в шлюб?

Українське законодавство майже не ставить обмежень для тих, хто бажає поєднати своє життя у шлюбі. Фактично кожна особа, яка досягла 18 років та на момент подачі документів офіційно не є одруженою, може створити сім’ю.

А в окремих випадках, якщо є відповідне рішення суду про надання права на шлюб, створити сім’ю можуть навіть шістнадцятирічні.

 

Хто проводить цю процедуру?

Одруження або, як правильніше казати з правової точки зору, державна реєстрація шлюбу здійснюється органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

 

Яка процедура подачі документів?

Для того, щоб провести державну реєстрацію шлюбу, потрібно звернутись до будь-якого органу ДРАЦС.

При цьому не має жодного значення, де зареєстровані закохані. Адже реєстрація шлюбу проводиться за принципом екстериторіальності, тобто документи можна подати до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану в будь-якому населеному пункті.

 

Які документи потрібні?

Заява за встановленою формою.

Якщо ви раніше не були одружені, то достатньо мати з собою лише паспорти. У разі коли один або обидва закоханих є громадянами іншої країни, то окрім рідного паспорта необхідно подати його переклад українською, засвідчений належним чином, та документи, які підтверджують легальність перебування в Україні.

Якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, необхідно також надати документи, які підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним. Це може бути свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу чи про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб тощо.

Іноземці так само мають надати документи, які підтверджують припинення шлюбу в країні проживання або громадянства. Відповідно до діючих міжнародних норм ці документи  мають бути належним чином засвідчені. Це може бути  консульська легалізація або апостиль. Жодного посвідчення не вимагають документи країн, з якими Україна має міжнародну двосторонню угоду.

 

Які ще формальності мають бути дотриманими?

За загальним правилом й нині діє застаріла радянська норма, за якою після подачі заяви про реєстрацію шлюбу майбутньому подружжю надається місячний строк на те, щоб подумати над своїм бажанням стати єдиною сім’єю.

Єдиною можливістю уникнути нікому непотрібного очікування може бути рішення керівника ДРАЦС скоротити цей строк за умови наявності документів, які дають право на термінове одруження: вагітність, наявність спільних дітей або хвороба, яка становить загрозу для життя. Через це можуть виникати  факти корупції, коли майбутнє подружжя змушене купувати відповідні довідки в медичних закладах.

Ми вирішили спростити життя українців та запустили пілотний проект «Шлюб за добу». Проект передбачає відхід від старих бюрократичних радянських норм. Тож нині за ініціативи Міністерства юстиції усі бажаючі можуть одружитися навіть у той самий день, коли були подані документи.

З моменту запуску в рамках пілотного проекту станом на 26 листопада 2017 року було проведено 21 858 реєстрацій шлюбів. Проект реалізується у 58 населених пунктах у тому числі 2 виконавчих комітетів сільських рад.

 

Як скористатися цією послугою?

Щоб зареєструвати шлюб за спрощеною процедурою в рамках проекту Міністерства юстиції «Шлюб за добу», необхідно звернутися до одного з акредитованих центрів у вашому місті.

Після цього закоханим залишиться зробити лише кілька простих кроків. Перший – обрати організатора. Другий – обрати бажану дату та час. Третій – пред’явити паспорти та за необхідності інші документи. Четвертий – підписати відповідний договір. І п’ятий крок – з’явитися у обраний час та місце і одружитись.

 

Де можна скористатися послугою «Шлюб за добу»?

Одружитися за добу можна за адресами, зазначеними на сайті Міністерства юстиції України: minjust.gov.ua.  На Кіровоградщині проект діє у Кропивницькому та Олександрії.

У Кропивницькому організаторами є Кіровоградська обласна філармонія (вул. Кавалерійська, 8, м. Кропивницький), Кіровоградський обласний художній музей (вул. Велика Перспективна, 60, м. Кропивницький), а в Олександрії – Палац урочистих подій (проспект Соборний, 50).

Опубліковано: 12 липня 2018 року

 

Збільшено коефіцієнт при розрахунку орендної плати за земельні ділянки

З 17 липня 2018 року набирає чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України, яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 .

Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0. замість 2.0.

Таким чином платники, які мають земельні ділянки, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру та у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, повинні подати до контролюючих органів уточнюючі податкові декларації за II півріччя 2018 року з новою довідкою (витягом) про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка видана з врахуванням вимог Порядку (з 17.07.2018), як це передбачено ст.286 Податкового кодексу України.

Опубліковано: 09 липня 2018 року

 

Як оформити пільгову путівку на оздоровлення дитинии

Під час літніх канікул батькам хочеться порадувати дітей гарним відпочинком. Та, на жаль, відправити дитину до оздоровчого табору на загальних підставах є досить дорогим задоволенням.

Тому батькам потрібно знати, що путівку в табір для дитини можна отримати безкоштовно або за зниженими цінами.

У червні 2017 року Президент України підписав закон № 2081-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організації оздоровлення та відпочинку дітей, збереження мережі дитячих оздоровчих закладів». Цим законом розширено перелік категорій дітей, що мають право на оздоровлення та відпочинок за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ та організацій.

Право на безкоштовний відпочинок в літньому таборі мають:

· діти-сироти;

· діти, позбавлені опіки батьків;

· діти з малозабезпеченої/багатодітній сім’ї;

· діти з інвалідністю;

· діти, які постраждали від наслідків катастрофи в Чорнобилі;

· талановиті та обдаровані діти;

· переможці міських, районних, обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсів і різнопланових фестивалів, олімпіад та спортивних змагань;

· відмінники навчання, лідери громадської дитячої організації.

Міські та сільські ради можуть розширювати групу пільговиків. У багатьох місцевих адміністраціях путівка в дитячі табори за зниженою ціною, або навіть безкоштовно надається дітям наступних категорій:

· дитина, один із батьків якої загинув під час Революції гідності;

· дитина, у якої батько або мати брали участь чи беруть участь в АТО;

· дитина з родини, яка була тимчасово переміщена з окупованої території, районів проведення АТО.

Для отримання пільгової путівки до дитячих центрів відпочинку і загального оздоровлення потрібно звернутися до відділу РДА, який займається питаннями сім’ї, дітей та молоді (надає путівки дітям-сиротам та тим, хто позбавлені батьківської опіки) або в управління соціального захисту населення, за місцем проживання.

Якщо у вказаних організаціях підтвердили, що Ваша дитина підпадає під пільгову категорію і повідомили, до якого дитячого табору є путівки, потрібно написати заяву і додати до неї копії свідоцтва про народження або паспорта дитини та пакет документів, які підтверджують право на пільгами.

Дітям-сиротам та тим, хто позбавлені батьківської опіки пільгова путівка надається по пред’явленню: свідоцтва про смерть обох батьків; довідки про записи батьків, отриманої відповідно ст. 135 Сімейного Кодексу України; рішення про встановлення опіки; рішення про направлення до державної установи. Дітям з малозабезпеченої сім’їпотрібно надати довідку про призначення соціальної допомоги від держави. Дітям з багатодітних сімей (3 дитини і більше) по пред’явленню довідки про склад сім’ї та копії посвідчення дитини з багатодітної сім’ї. Дітям з інвалідністю потрібно надати свідоцтво про інвалідність або йогозавірену копію. Дітям, які постраждали від наслідків катастрофи в Чорнобилі потрібно надати відповідне посвідчення. Обдарованим дітямнеобхідно надати копію грамоти, посвідчення, диплома або іншого документа, який підтверджує особисті досягнення дитини, а також копію табелів успішності або похвальних листів за останні два роки (для відмінників навчання).

Також батькам потрібно знати, що дитина перед відправленням до табору повинна пройти медичний огляд та отримати медичну довідку, яку потрібно взяти з собою до оздоровчого табору.

Протипоказаннями до направлення дитини у заклад оздоровлення та відпочинку є інфекційне захворювання, контакт з інфекційними хворими; наявність соматичної патології, у зв'язку з якою дитина не може відвідувати організований колектив та загострення хронічних неінфекційних захворювань..

У разі відхилень у стані здоров'я дитини, батькам необхідно повідомити про це лікаря закладу оздоровлення та вихователів.

Опубліковано: 01 червня 2018 року

 

Щодо пенсійного забезпечення осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи

Минає 32 роки, а Чорнобильська катастрофа залишається в пам’яті усього українського народу, тривогою відгукуючись у кожному небайдужому серці. 26 квітня є нагадуванням про тисячі наших співвітчизників, які навіть через роки гостро відчувають на собі наслідки цієї трагедії. Насамперед, це ліквідатори наслідків Чорнобильської катастрофи і ті, хто безпосередньо працював чи проживав в Чорнобильській зоні.

Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1210.

Цей Порядок визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54, 57 і 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Пенсії за бажанням зазначених вище осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Заробітна плата для обчислення пенсії враховується за будь-які 12 місяців такої роботи поспіль.

У випадку, коли людина працювала у зоні відчуження не менше, як 12 місяців поспіль, за її бажанням пенсія може обчислюватися з урахуванням заробітної плати за будь-який повний календарний місяць роботи в зазначеній зоні.

Якщо особа відпрацювала в зоні відчуження менше 12 місяців поспіль, при обчисленні пенсії буде врахована заробітна плата за роботу в зоні за повні календарні місяці такої роботи.

У разі, коли особа відпрацювала в зоні відчуження менше календарного місяця, пенсія може обчислюватися із заробітної плати, отриманої за роботу в зоні відчуження за весь фактично відпрацьований час в одному із неповних календарних місяців роботи без додавання суми заробітної плати за період роботи поза межами зони відчуження.

Наприклад: особа працювала в зоні відчуження з 28.06.1986 р. по 22.07.1986 року. Отже, її пенсія може бути обчислена із заробітку за червень або липень 1986 року. При цьому, заробітна плата за 3 дні червня або 22 дні липня приводиться до місячної норми, тобто отриманий заробіток буде розділено на 3 або 22 дні (в залежності від місяця врахування) і помножено на 25,4 (місячна норма при шестигодинному робочому дні).

Законодавство гарантує учасникам ліквідації наслідків аварії Чорнобильської катастрофи, особам з інвалідністю, щодо якої встановлено причинний зв’язок із Чорнобильською катастрофою, мінімальну пенсійну виплату. Так, коли розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій та інших доплат, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає в осіб з інвалідністю І групи – 285 % , ІІ групи – 255 %, ІІІ групи – 225 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, виплачується щомісячна державна адресна допомога до пенсії в сумі, якої не вистачає до зазначених розмірів.

При цьому, згідно із пунктом 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсії» при призначенні та перерахунку пенсій, надбавок, підвищень, інших пенсійних виплат, встановлених законодавством, використовується розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, установлений на 1 грудня 2017 року Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», збільшений на 79 грн. (1452,00 грн. (1373 грн. + 79 грн.)).

Станом на 01.04.2018 року мінімальний розмір пенсії в ліквідаторів І категорії встановлено на рівні: в осіб з інвалідністю І групи – 4138,20 грн. (1452 грн. х 285%), в осіб з інвалідністю ІІ групи – 3702,60 грн. (1452 грн. х 255%), в осіб з інвалідністю ІІІ групи – 3267,00 грн. (1452,00 грн. х 225%).

Все вищезгадане стосується пенсійного забезпечення ліквідаторів Чорнобильської катастрофи віднесених до І категорії.

 Умови ж надання пенсій за віком особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, визначені статтею 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Зокрема, особам, які працювали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» за наявності відповідного страхового стажу, зменшеного на кількість років зменшення пенсійного віку, але не менше 15 років страхового стажу:

- учасникам ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали в зоні відчуження з моменту аварії до 1 липня 1986 року незалежно від кількості робочих днів, а з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року – не менше 5 календарних днів, пенсійний вік знижується на 10 років.

- учасникам ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали у 1987 році у зоні відчуження не менше 14 календарних днів, пенсійний вік знижується на 8 років;

- учасникам ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року у зоні відчуження від 1 до 5 календарних днів, у 1987 році – від 10 до 14 календарних днів, у 1988 році – не менше 30 календарних днів, на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві – не менше 14 календарних днів у 1986 році пенсійний вік знижується на 5 років.

Таким чином, пенсії особам, віднесеним до ІІ-ІV категорій, обчислюють за загальними правилами, але призначають з більш раннього віку. Крім цього, до таких пенсій встановлюється додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі: для ІІ категорії - 170,82 грн.; для ІІІ категорії - 113,88 грн.

Право на зниження пенсійного віку визначається на підставі первинних документів, які надаються особою до органів Пенсійного фонду. Це можуть бути: довідки про період участі в ліквідації аварії на ЧАЕС за формою, затвердженою постановою Держкомітету з праці і соціальних питань від 09.03.1988 р. № 122 (видається тією установою, в складі якої особа брала участь у ліквідації аварії); довідки військових частин; довідки архівних установ або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт, де особа виконувала роботи з ліквідації наслідків аварії (посвідчення про відрядження в зону відчуження (з відміткою населеного пункту); довідки про підвищену оплату праці в зоні відчуження із зазначенням кількості відпрацьованих днів і населеного пункту; виписки із особових рахунків за умови, що в них зазначена кратність оплати праці чи населений пункт і кількість днів.

Опубліковано: 18 квітня 2018 року

 

Консультує Міністр юстиції: нюанси передачі землі в оренду

Перед тим, як підписувати договір оренди, Ви маєте переконатися, чи є у Вас документи, які підтверджують право власності на земельну діяльну. Без таких документів, Ви не зможете передати землю в оренду.

Які документи посвідчують право власності на землю?

Документи, які посвідчують право власності на земельні ділянки, можна розділити на 2 групи.

Перша. Видані власникам до 1 січня 2013 р.: державний акт на право приватної власності на землю; державний акт на право власності на землю або ж державний акт на право власності на земельну ділянку.

Друга. Ділянки, які оформлювалися після 1 січня 2013 р.: свідоцтво про право власності на нерухоме майно чи витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

При зміні власника право власності на земельну ділянку без зміни її меж та цільового призначення також посвідчується договором купівлі-продажу або свідоцтвом про право на спадщину.

Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.

Хто може орендувати Вашу ділянку?

Другим важливим питанням договірних відносин є вибір орендаря.

Відповідно до чинного законодавства орендарями земельних ділянок можуть бути:

районні, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах повноважень, визначених законом;

сільські, селищні, міські, районні та обласні ради, Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах повноважень, визначених законом;

громадяни і юридичні особи України, іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи, міжнародні об'єднання та організації, а також іноземні держави.

Між власником та орендарем має бути укладений письмовий договір оренди землі сільськогосподарського призначення. Цей документ обов’язково підлягає державній реєстрації.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію щодо передачі землі у оренду?

Для детальнішої консультації звертайтеся до суб’єктів державної реєстрації.

Опубліковано: 13 квітня 2018 року

 

Монетизація житлової субсидії

26 квітня 2017 року Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 300 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка набула чинності з 01 травня 2017 року та передбачає монетизацію залишків невикористаних коштів субсидії на опалення, а саме невикористані суми субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з електропостачання для індивідуального опалення(електроопалення) в обсягах, що не перевищують вартості 150 кВт•г електричної енергії, відтепер не залишатимуться на рахунках отримувачів в організаціях, а перераховуватимуться на особовий рахунок одержувача субсидії в банківській установі або виплачуватимуться через поштові відділення. Списки осіб, у яких зазначатимуться відповідні суми невикористаної субсидії, подаватимуться до 01 червня управлінню соціального захисту населення підприємствами – надавачами послуг.

Управління соціального захисту повідомить зазначених осіб про необхідність подання до 1 вересня заяви, в якій вказується спосіб виплати (банк або пошта) та необхідні реквізити, зокрема, особовий рахунок одержувача в банківській установі.

За попередній опалювальний період 2016/2017 року до управління соціального захисту населення Вільшанської райдержадміністрації від Вільшанської РЕМ ПАТ «Кіровоградобленерго» надійшли списки осіб, у яких на рахунках  залишились суми невикористаної субсидії та які мають право на монетизацію житлової субсидії. Всі дані громадяни до 1 серпня звернулись з заявами до управління про виплату їм частини невикористаної субсидії. Кошти на виплату субсидії на електропостачання(монетизація) надійшли на рахунок управління 8 листопада 2017 року та були перераховані на особисті банківські рахунки одержувачів.

Опубліковано: 10 листопада 2017 року

 

Зміни до порядку надання субсидії

Розпочався опалювальний сезон. Для домогосподарств, які використовують електричну енергію для індивідуального опалення( електроопалення) з 16 жовтня 2017 року по 15 квітня 2018 року.

Кабінетом Міністрів України 18 серпня 2017 року прийнято постанову № 609 «Про внесення змін до деяких постанов  Кабінету Міністрів України». Даною постановою внесено ряд змін в призначенні житлової субсидії.

Стосовно періоду врахування доходів для призначення субсидії на житлово-комунальні послуги(електроопалення), а саме змінено період, за який враховуються доходи під час призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг(електроопалення), з чотирьох кварталів до двох кварталів.

Передбачено під час здійснення розрахунку субсидії на наступний період у травні для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді, враховувати доходи за третій четвертий квартали попереднього року, а розрахунок субсидії на опалювальний сезон у жовтні проводити на підставі доходів за перше півріччя поточного року.

Таким чином, враховуватимуться більш актуальні доходи громадян. Інформація про доходи отримуватиметься, як і раніше, від ДФС та Пенсійного фонду України.

Але даною постановою змінюється період отримання доходів лише при призначенні субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг(електроопалення). При призначенні субсидії для відшкодування витрат на придбання твердого палива і скрапленого газу та субсидії для відшкодування витрат на придбання твердого палива, скрапленого газу і оплату житлово-комунальних послуг враховуються доходи за попередній календарний рік.

Стосовно виплати частини невикористаних коштів субсидії на опалення та субсидії на тверде паливо і скраплений газ членам сім'ї

Постановою надано можливість у разі смерті особи, якій було призначено субсидію, виплачувати готівкові кошти субсидії на придбання твердого палива та частину невикористаної суми субсидії на індивідуальне опалення одній із осіб, з урахуванням яких субсидія розраховувалася.

Стосовно призначення субсидії за наявності заборгованості з оплати послуг

При призначенні субсидії на наступний термін відтепер враховуватиметься наявність простроченої понад два місяці заборгованості з оплати послуг, якщо загальна її сума перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян(340,00 грн.).

За більш детальною інформацією звертатись до уповноважених селищної, сільських рад або до управління соціального захисту населення (кабінет № 5), або за телефоном гарячої лінії 9-77-00.

Опубліковано: 27 жовтня 2017 року

 

Порядок передачі в оренду земельних ділянок, права та обов’язки, які має орендар земельної ділянки

Порядок передачі земельних ділянок в оренду встановлений ст. 124 Земельного кодексу України. Частинами першою та третьою цієї статті встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам зі зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому ст. 118, 123 цього кодексу. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи щодо об’єктів, які їй підлягають, подаються до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його в місячний термін і, у межах своїх повноважень, визначених цим кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Ст. 25 Закону України «Про оренду землі» визначені права та обов’язки орендаря земельної ділянки. Зокрема, нормами зазначеної статті встановлено, що орендар земельної ділянки має право за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку житлові, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження. Відповідно до вищевикладеного, надання земельних ділянок в оренду громадянам і юридичним особам у межах населеного пункту здійснюється на підставі рішення органів місцевого самоврядування за проектами відведення. Зведення будівель і споруд на орендованій земельній ділянці здійснюється на підставі відповідного дозволу орендодавця за проектами, які погоджені у встановленому порядку.

Опубліковано: 20 жовтня 2017 року

 

Про порядок присвоєння почесного звання України “Мати-героїня”

Відповідно до Закону України “Про державні нагороди” почесне звання України є державною нагородою і є вищою формою відзначення громадян за видатні заслуги перед Україною. Згідно з Положенням про почесні звання України, затвердженим Указом Президента України від 29 червня 2001 року № 476/2001 почесне звання України “Мати-героїня” присвоюється жінкам, які народили і виховали до восьмирічного віку п’ятьох і більше дітей, у тому числі дітей, усиновлених у встановленому законодавством порядку, враховуючи вагомий особистий внесок у виховання дітей у сім’ї, створення сприятливих умов для здобуття дітьми освіти, розвитку їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей. Для присвоєння почесного звання України “Мати-героїня” потрібно попередньо звернутися до секретаря сільської ради з відповідним пакетом документів. У разі ухвалення позитивного рішення орган місцевого самоврядування подає до відділу у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації додаткові документи, а саме: подання про присвоєння почесного звання; нагородний лист встановленого зразка, у якому повинні бути зазначені характеристика сім’ї та конкретні заслуги особистості; витяг з протоколу засідання виконавчого комітету сільської ради, на якому було прийнято рішення про висунення кандидатури до відзначення та інше. При прийнятті позитивного рішення райдержадміністрацією до управління у справах молоді та спорту облдержадміністрації надсилається подання про присвоєння почесного звання разом з відповідним пакетом документів. У свою чергу управління у справах молоді та спорту облдержадміністрації готує потрібний пакет документів для подальшого розгляду його Комісією державних нагород України облдержадміністрації. Почесне звання України “Мати-героїня” присвоюється Указом Президента України.

Опубліковано: 11 жовтня 2017 року

 

Держсанепідслужба області інформує: гриби – смертельне задоволення

Пам’ятка про те, як не ризикувати  своїм здоров’ям і життям

Лише в липні 2016 р. «тихе полювання», як називають збирання дикорослих грибів, закінчилося смертельно для двох кіровоградців. Причинами таких тяжких наслідків грибних отруєнь було вживання не тільки отруйних дарів лісів, які їх збирачі вважали їстівними. А також – вживання умовно їстівних дикорослих грибів, які були зібрані обабіч автомобільних доріг, тобто вони абсорбували в собі токсичні речовини викидів транспорту.

Щоб не ризикувати своїм здоров’ям, а то й життям заради кількахвилинного гастрономічного задоволення від вживання грибної страви, краще зовсім від неї відмовитися.

Якщо Ви не можете встояти перед бажанням поласувати грибами, придбайте штучно вирощені – печериці, гливи, але тільки в тих торговельних точках, де вам покажуть документи про походження цих грибів.

Думка, що побутує серед деякої частини населення про велику цінність грибів у харчування людини, помилкова.

Гриби – продукт, важкий для травлення. Тому його ні в якому разі не можна вживати дітям, людям похилого віку та із захворюваннями шлунково-кишкового тракту, а також вагітним жінкам.

Якщо вас так манять ліс і «тихе полювання», не відмовляйте собі в задоволенні подихати свіжим повітрям і назбирати грибів, однак, насолодившись прогулянкою, там їх і залиште.

Якщо ж, незважаючи на всі застороги, ви все ж вживали грибну страву і через кілька годин з’явилися ознаки отруєння (біль у животі, блювання, пронос, галюцинації, підвищення температури тіла тощо), слід негайно звернутися за медичною допомогою, а до прибуття лікаря промити великою кількістю води шлунок і кишківник. Не займайтеся самолікуванням! Це може коштувати вам здоров'я, а то й життя!

Опубліковано: 05 вересня 2017 року

 

Питання: Що таке мінімальна заробітна плата та індексація заробітної плати.

 

Роз’яснюємо статтю 95 Кодексу законів про працю України.  

 

Мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт).

До мінімальної заробітної плати не включаються доплати за роботу в надурочний час, у важких, шкідливих, особливо шкідливих умовах праці, на роботах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров’я, а також премії до ювелірних дат, за винаходи та раціоналізаторські пропозиції, матеріальна допомога.

У разі коли працівникові, який виконав місячну (годинну) норму праці, нарахована заробітна плата нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, підприємство провадить доплату до її рівня.

Розмір мінімальної заробітної плати встановлюється і переглядається відповідно до статей 9-10 Закону України «Про оплату праці» та не може бути нижчим від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб. Заробітна плата підлягає індексації відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07.91р. №1282-ХІІ.

Індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру: пенсії; стипендії; оплата праці; суми виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування; суми відшкодування шкоди, заподіяної працівникові каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я. а також суми. Що виплачуються особам, які мають право на відшкодування шкоди в разі втрати годувальника.

Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

 

Питання: Які встановлено строки для виплати заробітної плати?

 

Відповідно до ст.115 Кодексу законів про працю України заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів.

У разі коли день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні.

Заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом ( а в разі відсутності таких органів – представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць, через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів. Та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

Розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом ( а в разі відсутності таких органів – представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника.

Заробітна плата працівникам за весь час щорічної відпустки виплачується не пізніше ніж за три дні до початку відпустки.

 

Зап.: Як розірвати договір оренди землі?

 

Відп.: Відповідно до статті 15 Закону України від 02.10.2003р. №1211-ІV "Про оренду землі" (далі – Закону) істотними умовами договору оренди землі є:

об’єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки);

строк дії договору оренди;

орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату;

умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду;

умови збереження стану об’єкта оренди;

умови повернення земельної ділянки орендодавцеві;

існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; - визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об’єкта оренди чи його частини;

відповідальність сторін;

умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.

Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов є підставою для визначення договору недійсним відповідно до Закону.

Згідно з частиною 1 статті 31 Закону договір оренди землі припиняється в разі:закінчення строку, на який його було укладено;

викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;

смерті фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки;

ліквідації юридичної особи-орендаря;

відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем.

Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом. Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором. Поновлення договору оренди – це продовження строку дії договору. Оскільки однією з істотних умов договору є строк дії договору і є внесення змін до договору оренди.

 

 

Сайт Президента України Урядовий портал